Wprowadzenie

Aniball – sposób na łatwiejszy poród

Czy wiesz, że co druga kobieta w Polsce ma nacinane krocze podczas porodu? Jak to możliwe, że w Danii odsetek ten wynosi 5%, w Szwecji 7%, w Norwegii 19% (dane z 2010 roku). Kobiety na całym świecie rodzą tak samo, mają przybliżoną budowę anatomiczną, toteż 68% nacięć w Polsce jest wynikiem niepokojącym.

*Kobiety w Polsce boją się wymagać więcej, aby nie być źle postrzegane przez personel medyczny
*Kobiety w Polsce nie są świadome szkodliwości rutynowego nacięcia krocza dla swojego zdrowia fizycznego i psychicznego
*Kobiety nie przygotowują swojego krocza do porodu
*Kobiety utrwalają w sobie funkcjonujące obiegowe opinie o profilaktycznym, korzystnym działaniu nacięcia krocza

Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia wskazują, iż brak jest zasadności wykonywania rutynowego nacięcia krocza. Podaje się, że odsetek uzasadnionych nacięć krocza nie powinien przekraczać 20%.

Rekomendacje Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego oraz obowiązujący standard opieki okołoporodowej zaleca w miarę możliwości ochronę krocza.

Biorąc pod uwagę doświadczenia i badania prowadzone na całym świecie jasno można stwierdzić:

*nacięcie krocza może powodować dodatkowe pęknięcie krocza,
*nie chroni główki dziecka,
*nacięcie krocza powoduje większą utratę krwi po porodzie,
*nacięcie krocza nie chroni przed nadmiernym rozciągnięciem tkanek pochwy,
*nacięcie krocza spowalnia proces gojenia ran po porodzie i zwiększa ryzyko infekcji,
*nacięcie krocza nie stanowi profilaktyki w nietrzymaniu moczu
*nacięcie krocza powoduje osłabienie mieści dna miednicy i opóźnia wznowienie współżycia płciowego
*nacięcie krocza może wpłynąć niekorzystnie na jakość współżycia płciowego

 

 

Kochane przyszłe mamy, jeśli chcecie podczas porodu uniknąć pęknięcia bądź nacięcia krocza, zapoznajcie się z produktem medycznym Aniball, który służy do przygotowania przedporodowego oraz wzmocnienia mięśni dna miednicy po porodzie. 

Ćwiczenia z Aniballem pozwolą na:

  • przygotowanie psychiczne i fizyczne do porodu, poczucie kontroli nad własnym ciałem
  • wzmocnienie mięśni dna miednicy przed porodem
  • naukę maksymalnego świadomego rozluźnienia mięśni krocza do porodu
  • przygotowanie krocza do obwodu główki przy porodzie
  • wzmocnienie mięśni dna miednicy po porodzie
  • uniknięcie urazów krocza podczas porodu

Możecie zacząć 3-4 tygodnie przed terminem porodu, wystarczy 15 minut dziennie.

 

 

 

Korzystając z niniejszej strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, które są instalowane na Twoim urządzeniu końcowym. Za ich pomocą zbierane są dane i informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Przetwarzamy je w celu poprawy jakości świadczonych usług oraz w celach analitycznych i marketingowych aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej informacji o tym czym są dane osobowe, w tym w jaki sposób są one przetwarzane oraz o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień plików cookie znajdziesz w naszej Polityce ochrony danych osobowych i na stronie: Polityka ochrony danych osobowych. W przeglądarce internetowej mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę
pixel